Veelgestelde vragen rondom bestellen
Status van bestelling
Heb je een product bij ons besteld en ben je benieuwd of er al nieuws is over jouw bestelling? Per mail houden we je op de hoogte over de status van jouw bestelling.
Heb je een bestelling geplaatst maar nog geen bestelbevestiging ontvangen? Geen zorgen! Het kan even duren tot je deze ontvangt. Heb je na 24 uur nog geen bestelbevestiging ontvangen, dan willen we je vragen om contact met ons op te nemen. Controleer ook altijd even je SPAM box.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Afhankelijk van jouw gekozen bezorgoptie ontvang je een andere ‘verzendbevestiging’.
Bezorgen (op afspraak)
Zodra alles is ingepakt én overhandigd is aan onze vervoerder ontvang je een mail met de boodschap dat jouw bestelling is verzonden. Hierin staat een link naar de Track & Trace waarmee je de zending kan volgen en een indicatie krijgt hoe laat je de bezorger precies kan verwachten. Deze mail wordt vaak ‘s avonds laat verstuurd omdat we dan alles overhandigen aan onze vervoerder.
Ophalen in de winkel
Zodra jouw producten klaarliggen in jouw gekozen winkel ontvang je een mail met de boodschap dat jouw bestelling klaarligt. Je kunt jouw bestelling met deze mail nu komen ophalen.
Levering uit de winkel
Wanneer jouw product niet op voorraad is in ons centrale magazijn wordt deze verstuurd vanuit een MediaMarkt winkel. In dat geval ontvang je geen verzendbevestiging met Track & Trace vanuit ons, maar vanuit onze vervoerder Trunkrs.
Probleem met mijn bestelling
Heb je een bestelling geplaatst voor meerdere producten? Het kan zijn dat het in delen wordt geleverd. Bijvoorbeeld omdat er een product niet op voorraad is of omdat het door verschillende vervoerders wordt geleverd. De kans is groot dat het missende product alsnog wordt geleverd. Heb je maar één Track & Trace code gekregen of wacht je al een tijd op het missende product? Neem dan contact met ons op.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Sommige kleine onderdelen of accessoires worden goed verpakt in verpakkingsmateriaal en lijken daarom te ontbreken. Controleer dit altijd goed en neem contact op als er echt een onderdeel ontbreekt.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Het is natuurlijk nooit de bedoeling om een beschadigd product te leveren. Wij willen je vragen om het contact formulier in te vullen, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing.
Indien jouw product met schade is geleverd, dien je ons binnen 48 uur op de hoogte stellen. Om een compleet beeld te krijgen, hebben we onderstaande van je nodig:
- Het bestelnummer
- Twee gedetailleerde foto's van de schade
- Eén overzichtsfoto van de schade
- Indien aanwezig een foto van het verpakkingsmateriaal en van het verzendlabel.
De foto's kun je toevoegen als bijlage in het contactformulier.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Dat is niet zoals we zouden willen! Neem contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Ophalen in de winkel
Je kunt jouw product(en) eenvoudig online bestellen en ophalen in een van onze winkels. Kies bij het bestellen voor 'Ophalen in de winkel' en selecteer de MediaMarkt-winkel waar je jouw product(en) wilt ophalen. Ons winkelteam legt jouw bestelling binnen 30 minuten voor je klaar. Zodra alles klaarligt, ontvang je van ons de volgende mail: ‘Jouw bestelling ligt klaar’. Hiermee kun je jouw product(en) ophalen. Jouw bestelling ligt klaar bij het ophaalpunt voor online bestellingen. Dit is vaak bij de servicebalie bij de hoofdingang. Houd jouw e-mail met QR-code bij de hand zodat we jouw bestelling snel kunnen vinden.
Let op: neem je legitimatie mee als je bestelling boven de € 250,- is.
Je kunt jouw bestelling ophalen zodra je van ons de volgende e-mail krijgt: ‘Jouw bestelling ligt klaar’. Laat deze e-mail zien zodra je in de winkel bent, zodat we jouw bestelling snel kunnen vinden. Het is niet nodig om hiervoor een afspraak te maken.
Wanneer de waarde van jouw bestelling hoger is dan € 250,-, dien je bij het ophalen het volgende mee te nemen:
- QR-code (geen printscreen)
Email: Te vinden de bevestigingsmail met de titel “Jouw bestelling ligt klaar”, of in de MediaMarkt-app: In de sectie “mijn account” vind je het menu “Mijn ophaalcodes”
- Identiteitsbewijs of rijbewijs
Een geldig en origineel legitimatiebewijs (geen kopie). De naam op het legitimatiebewijs moet overeenkomen met de naam op de bestelling
- QR-code (geen printscreen)
Bestellingen tot € 250,- kunnen opgehaald worden door iemand anders. Stuur hiervoor de email met QR-code door. Screenshots worden niet geaccepteerd.
Nee, dit is niet mogelijk. Plaats jouw bestelling in onze webshop en kies bij het afrekenen voor ‘Ophalen in de winkel’.
Zodra alles klaarligt, ontvang je van ons de volgende mail: ‘Jouw bestelling ligt klaar’. Hiermee kun je jouw bestelling ophalen.
Bestelling annuleren
Zie je af van je bestelling? Als het pakket ons magazijn nog niet heeft verlaten, kunnen wij in de meeste gevallen de bestelling annuleren. Neem contact met ons op, dan helpen wij je graag verder!
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Als jouw bestelling is klaargezet voor verzending of al onderweg is, kunnen wij deze niet meer annuleren. Je kan het product weigeren aan de deur, zodat de bestelling wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Je kan de bestelling ook aannemen en terugsturen. Lees hier hoe je jouw product retour kan sturen.
Wordt of is jouw bestelling bezorgd bij een PostNL-punt? Als de bestelling na 14 dagen nog niet is afgehaald, wordt het pakket retour gestuurd naar ons magazijn. Ook kan je bij het PostNL-punt laten weten dat je het product wenst te retourneren, zodat zij het direct terug kunnen sturen.
Bestellingen die je in een MediaMarkt-winkel hebt gedaan kunnen in sommige gevallen op een later moment nog geannuleerd worden. Neem contact met ons op om de bestelling te annuleren.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Zodra wij jouw bestelling hebben geannuleerd of wanneer we jouw bestelling in ons retourcentrum hebben verwerkt, zal de uitbetaling in gang worden gezet. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de betaalmethode:
- iDeal: 2-3 dagen
- Creditcard: 8 dagen
- Cadeaukaart/e-voucher: 8 dagen (het bedrag wordt op de oude cadeaukaart teruggestort)
- Betaling in de winkel: 14 dagen
- Achteraf betalen (Klarna): 14 dagen
Ongevraagd geannuleerd
Als de bestelling zonder jouw medeweten is geannuleerd en je niet op de hoogte bent van de reden hiervan, verzoeken wij je contact op te nemen met onze klantenservice.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Wij verzoeken je om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat we je kunnen helpen met een passende oplossing.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.