Veelgestelde vragen rondom betalen
Betalen online
Wanneer je in de webshop een bestelling plaatst, kun je uit de volgende betaalmethoden kiezen:
- iDEAL
- PayPal
- Cadeaukaart (e-voucher)
- Creditcard (Visa, Mastercard en American Express)
- Betalen bij ophalen
- Achteraf betalen (Klarna)
Cadeaukaart
Wil je een cadeaukaart in onze webshop gebruiken? Dan kun je in de stap 'betalen' de bestelling met een cadeaukaart afronden. Je kunt maximaal 5 cadeaukaarten per bestelling gebruiken. Als het saldo op de cadeaukaart onvoldoende is, kan de betaling verder worden gedaan met een andere betaalmethode. Dan kun je maximaal 4 cadeaukaarten en een aanvullende betaalmethode gebruiken. De cadeaukaart dient wel voorzien te zijn van een veiligheidscode. Deze veiligheidscode staat vermeld onder de kraslaag achterop de kaart.
Dit probleem kan een aantal redenen hebben:
- Er staan geen (positief) saldo op de cadeaukaart. Hier kun je het saldo controleren.
- De cadeaukaart is nooit opgewaardeerd of geactiveerd.
Mocht er een ander probleem zijn of kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 088 - 46 40 464.
Je kunt het saldo van jouw cadeaukaart opvragen in een van onze winkels.
Ook kun je het saldo online controleren op onze Cadeaukaart-pagina.
Alleen cadeaukaarten die in Nederland zijn gekocht, kunnen worden uitgegeven in onze webshop en in één van onze winkels.
Nee, de cadeaukaarten worden na betaling direct geproduceerd en verzonden. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om na de betaling de order nog te annuleren.
Cadeaukaarten kunnen niet voor contant geld worden ingewisseld. Bij een retourzending van een bestelling die (deels) met cadeaukaarten is betaald, wordt het restitutiebedrag ook in cadeaukaartsaldo terugbetaald.
Sinds 1 juni 2016 worden er geen VVV bonnen meer geaccepteerd bij de MediaMarkt.
Creditcard (Visa, Mastercard en American Express)
Jouw creditcardmaatschappij heeft mogelijk geen autorisatie gegeven om het bedrag van jouw rekening af te schrijven om één van onderstaande redenen:
- de bestedingslimiet van jouw rekening is bereikt;
- je hebt een verkeerd type creditcard, een verkeerd nummer of een verkeerde vervaldatum geselecteerd toen je wilde betalen;
- er stonden streepjes of spaties in het rekeningnummer, die niet werden herkend;
- de transactie is niet door jou bevestigd met een handtekening, waardoor de bank een standaardveiligheidsmaatregel heeft genomen en de transactie heeft geweigerd;
- je hebt de kaart nog maar kort in gebruik en je hebt hem nog niet geactiveerd.
Mocht geen van bovenstaande oorzaken voor jou van toepassing zijn, dan raden wij je aan om contact op te nemen met jouw creditcardmaatschappij of om de aankoop met een ander betaalmiddel te voldoen.
Nee, in de webshop is het niet mogelijk om met een zakelijke of buitenlandse creditcard te betalen. Wij verzoeken je een andere betaalmethode te gebruiken. Voor zakelijke bestellingen kun je ook contact opnemen met onze afdeling business to business: [email protected] of 010-2076323.
Achteraf betalen (Klarna)
Ja, dit kan via onze betaalpartner Klarna. Bij aankopen tot een bedrag van € 1500.- kun je kiezen om het product achteraf te betalen. Je kunt met vragen over bijvoorbeeld een betaling of een afgekeurde bestelling terecht bij Klarna.
Zodra wij de bestelling verzenden, ontvang je per e-mail een digitale factuur van Klarna. Je hebt vervolgens 30 dagen de tijd om te betalen. De betalingsgegevens kun je terugvinden op de digitale factuur. Via Mijn Klarna heb je een volledig overzicht van de factuur of de betaling.
Klarna bepaalt op diverse manieren wat het te besteden bedrag mag zijn. Koop je voor het eerst iets via Klarna dan kan het te besteden bedrag lager liggen dan het product kost.
Klarna voert voor alle bestellingen een check uit.
Je kunt natuurlijk ook voor een andere betaalmethode kiezen, zoals iDEAL, PayPal en Visa of Mastercard.
Voor vragen over de achteraf betaling of een afgekeurde bestelling via Klarna, kun je contact opnemen met Klarna via 020-8082852 of de chat via klarna.nl/klantenservice. Klarna is van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar. Meer informatie vind je hier.
Ja, dat klopt. Sommige artikelen kunnen alleen met iDeal of Creditcard worden betaald. E-vouchers zijn bijvoorbeeld alleen met iDEAL te betalen. Daarnaast is betalen in termijnen pas mogelijk bij aankopen boven de € 250.-. Betalen in termijnen is helaas niet mogelijk op de mobiele website. Het maximum bedrag voor Klarna bestellingen is € 1500.-.
Actiecode
Als je een actiecode hebt, kun je deze als volgt inwisselen bij aankoop van een product:
- Je plaatst de producten die je wilt kopen in jouw winkelmand
- Daarna klik je op de button 'Betalen'
- In stap 1 (Winkelwagen) vul je links onderin de balk jouw actiecode in
- Daarna klik je op de button 'Inwisselen'
- Je controleert of de actiecode geaccepteerd is en of het juiste bedrag van de aankoopprijs afgetrokken is
- Je doorloopt het bestelproces verder zoals normaal
Wij verzoeken je om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat we je kunnen helpen met een passende oplossing.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 088 - 46 40 464.
Global Refund
Iedereen die woonachtig is buiten de Europese Unie kan in Nederland de btw terugvorderen op alle aankopen.
Voorwaarden:
- De btw is 21% van het nettobedrag, dus 17,36% (=21/121) van het verkoopbedrag. De restitutie is 17,36% minus administratiekosten.
- De totale aankopen (inclusief btw) bedragen minimaal €50,- op één dag in één winkel.
- Binnen 3 maanden na de maand van aankoop dient de Global Refund Cheque afgestempeld te zijn door de douane, in het land waar de Europese Unie wordt verlaten.
De 3 stappen naar btw-teruggave zijn:
- In de winkel: doe je aankopen in een winkel met het Tax Free Shopping-logo. Besteed minimaal € 50.- op één dag in één winkel en vraag om een Global Refund Cheque.
- Bij de douane: bij het verlaten van de Europese Unie dient de Global Refund Cheque afgestempeld te worden door de douane. Hiervoor ga je vóór het inchecken met de aankopen, Global Refund Cheque(s), kassabon(nen), ticket en paspoort naar de douane. De Global Refund Cheque wordt ter validatie afgestempeld.
- Uitbetaling: je kunt kiezen uit 4 uitbetalingsmogelijkheden:
Directe controle & contante uitbetaling bij het Global Refund Cash Refund Office op Amsterdam Schiphol Airport: Global Refund Cash Refund Office in vertrekhal 3, achter check-in balie 22. Tevens kan je bij het Global Refund Cash Refund Office bij ABN AMRO Bank in lounge 2 terecht voor de controle en uitbetaling van cheques van handbagage items.
- Overmaking op creditcard
- Overmaking op Nederlandse bankrekening
- Bankcheque naar jouw huisadres: de Global Refund Cash Refund Offices op Amsterdam Schiphol Airport zijn geopend van 08.00-19.30 uur, 7 dagen per week.
Thuiskopieheffing
De thuiskopieheffing compenseert rechthebbenden (auteurs, artiesten, uitgevers en producenten) voor kopieën die consumenten van hun werk maken. Daardoor worden de rechthebbenden in staat gesteld hun creatieve werk voort te zetten en blijft het voor consumenten ook in de toekomst mogelijk om o.a. muziek en films te kopiëren voor eigen gebruik.
Importeurs en fabrikanten van, en handelaren in blanco beeld- of geluidsdragers dragen de thuiskopieheffing af aan Stichting de Thuiskopie. De thuiskopieheffing wordt via de verkoopprijs van een blanco drager doorberekend aan de consument.
Thuiskopieheffing overzicht:
Categorieën - Tarief
- Desktop/PC/notebook/server/mediacenter € 3.15
- Tablet € 3.15
- Smartphone/telefoon met MP3 functie € 5.69
- Portable audio/videospeler € 1.45
- Settopbox met harde schijf / HDD Recorder € 4.60
- E-reader € 0.97
- Externe HDD/SSD € 0.72
- USB-stick € 0.72
- Wearables met opslagmogelijkheid € 1.45
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Wanneer je het antwoord op je vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, kun je contact met ons opnemen via onderstaande opties: