• Binnen 30 minuten ophalen in onze winkel

  • 7 dagen per week thuisbezorgd

  • Gratis retourneren binnen 30 dagen

  • Voor 13:00 besteld, vandaag in huis

Kies een winkel
Toon alle winkels

Over MediaMarkt: een korte geschiedenis

Eind jaren zeventig koopt men een nieuwe tv bij de vakhandel, een grammofoonplaat bij de platenzaak en een wasmachine bij de witgoedhandelaar. Beperkte keuze en relatief hoge prijzen waren toen aan de orde van de dag. De vier Duitse grondleggers van MediaMarkt vinden in 1979 de tijd rijp om daar verandering in aan te brengen en de markt op te schudden.
Hun idee: een breed aanbod van merkartikelen voor de laagste prijs in grote winkels, met opvallende reclame en een nieuwe ondernemende bedrijfscultuur, waarbij de medewerker meer verantwoordelijkheid en doorgroeimogelijkheden kreeg dan in die tijd gebruikelijk was. Met een ding scherp voor ogen: altijd klantgerichtheid zijn.

Met MediaMarkt is de eerste mega-elektrovakhandel (micro-informatica, multimedia, cd, dvd, video, hifi, foto, telecom en huishoudelektro) ontstaan waar de klant volledig ontzorgd wordt: enorme keuze, deskundig advies, de laatste nieuwe snufjes en merkproducten van topkwaliteit voor gegarandeerd de laagste prijs en dat alles onder één dak. Geen wonder dat dit concept al snel een groot succes werd.

Expansie volgt snel, eerst in Duitsland, maar al snel ook in de rest van Europa. In november 1999 wordt de eerste vestiging van MediaMarkt geopend in Nederland. Inmiddels is Nederland 49 MediaMarkt winkels rijk, waaronder Tech Village in Rotterdam: de ultieme belevingswinkel waar onder meer 31 topmerken zich presenteren in hun eigen shop-in-shop en daar klanten hun nieuwste gadgets en producten laten ervaren.
Inmiddels is MediaMarkt met zo’n negenhonderd winkels, ruim 38.000 medewerkers, in 12 Europese landen uitgegroeid tot de grootste elektronica retailer van Europa. Per jaar weten ruim 100 miljoen mensen in Nederland MediaMarkt te vinden, in de winkels of online.

De klant centraal – Smartbar services

MediaMarkt ontwikkelt de oorspronkelijke klantbelofte van veertig jaar geleden nog steeds verder, in lijn met de wensen van de hedendaagse klanten. Voorop staat het ontzorgen van de klant door goede advisering bij de keuze van elektronische apparatuur. Maar onze service gaat verder dan de aanschaf van het juiste product. Zo kan de klant bij de Smartbar in de winkel diverse extra services van ons verwachten. Zo zorgt onze unieke TV kalibratieservice voor de ultieme kijkervaring en besparing op het energieverbruik van de gekalibreerde televisie.
En behalve deskundig advies in de winkel over de aankoop van de juiste smartphone, is er een zeer breed aanbod aan telefoonabonnementen. Bij de Smartbar kunnen deze direct worden afgesloten en kan ook geholpen worden bij het overzetten van foto’s, telefoonnummers en andere data van de oude naar de nieuwe telefoon.
Ook bij aankoop van een laptop of tablet wordt de klant bij de Smartbar totaal ontzorgd. De software kan worden geïnstalleerd en het product kan direct gebruiksklaar mee naar huis, of worden bezorgd op het voor de klant gewenste moment. Maar ook kan bij de Smartbar direct een verzekering worden afgesloten, zodat er zorgeloos kan worden genoten van het gekochte product. En gaat het scherm van de smartphone of tablet stuk, dan kent MediaMarkt een 48-uurs service met gratis retourverzending. Tot slot kan zelfs bij onze Smartbar door onze deskundige medewerkers worden gekeken of uw huidige energiecontract nog steeds goed bij u past of dat u daar op kunt besparen.

De volgende stap in klantbeleving - Omnichannel

Inmiddels is MediaMarkt niet alleen uitgegroeid tot de grootste elektronicaketen, maar ook tot dé online elektronica-aanbieder van Europa. Hierdoor kan de klant zelf kiezen hoe, wanneer en waar het product wordt aangeschaft en geleverd. Met deze omnichannel propositie integreert MediaMarkt naadloos de fysieke winkels, de B-to-B verkoop en de onlinewinkel en biedt klanten daarmee ruime mogelijkheden bij het aanschaffen van een product. Naast het traditioneel kopen en zelf meenemen van een product in de winkel, is het ook mogelijk om een product online te bestellen en dezelfde dag of een dag later op te halen in de winkel (click&collect service), online te bestellen en het product binnen vier uur, dezelfde dag of op de door de klant gewenste dag thuis afgeleverd te krijgen.
Kortom, MediaMarkt biedt klanten het voordeel van 24/7 online winkelen, maar ook de mogelijkheid het product zelf te ervaren in de winkel, met daarbij persoonlijk advies door een van onze deskundige verkoopmedewerkers.

Maak het mogelijk met MediaMarkt!