Veelgestelde vragen rondom ruilen en retourneren
Hoe moet ik retourneren/omruilen?
Een product mag je binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Wel moet het aan onderstaande voorwaarden voldoen:
- Het product is compleet met alle accessoires,
- Het product is in nieuwstaat,
- Het product is verpakt, indien rederlijkewijs mogelijk, in de originele verpakking.
Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
We verzoeken je om het product zodanig te retourneren dat wij het product via onze MediaMarkt Outlet een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica.
De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd:
- Videodragers, geluidsdragers en software waarvan de verzegeling is verbroken (bijvoorbeeld cd’s, dvd’s, games);
- Services of abonnementen waarvan gebruik is gemaakt;
- Prepaid pakketten;
- Gepersonaliseerde producten (producten die speciaal voor jou gemaakt zijn);
- Telecom abonnementen waarbij de wettelijke retourtermijn van 14 dagen is overschreden.
- Verzegelde producten die om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggenomen en waarvan de verzegeling is verbroken.
Wat is een verzegeld product?
Sommige producten – zoals scheerapparaten en tandenborstels – zijn verzegeld. Zo kun je beoordelen hoe het product eruit ziet en kunnen wij bij eventueel retourneren vaststellen dat het product ongebruikt is. Het verbreken van de verzegeling zorgt ervoor dat wij het product niet kunnen terugnemen.Alle producten die bij MediaMarkt in Nederland zijn gekocht, kunnen binnen 30 dagen worden geretourneerd. Een product retourneer je in nieuwstaat, compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Op die manier kunnen wij het product een tweede leven geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica.
Je kunt jouw product op meerdere manieren retourneren, ongeacht waar je deze gekocht hebt:
1. Inleveren in de winkel
Als je jouw product in de winkel inlevert en deze voldoet aan de retourvoorwaarden, dan betalen we je direct het aankoopbedrag (inclusief eventuele standaard bezorgkosten) terug. Bedragen boven € 500,- worden, voor jouw en onze veiligheid, altijd op je bankrekening teruggestort door middel van retourpinnen.2. Opsturen per post
Voor het retourneren van kleine producten ben je van harte welkom in een van onze winkels. Onze klantenservice medewerkers controleren het product en als deze voldoet aan onze retourvoorwaarden, betalen we je het aankoopbedrag terug of verrekenen het direct met jouw nieuwe aankoop. Vind jouw dichtstbijzijnde winkel. Bedragen boven € 500,- worden, voor jouw en onze veiligheid, altijd op je bankrekening teruggestort door middel van retourpinnen. Als je toch een product aan ons wilt terugsturen, dien je dit zelf te organiseren. Dit betekent dat je er zelf verantwoordelijk voor bent dat het product goed bij ons logistieke centrum aankomt.Omdat je zelf verantwoordelijk bent dat MediaMarkt het product in goede staat ontvangt, raden we je aan om:
- het product goed te verpakken,
- het product verzekerd te verzenden,
- alleen gebruik te maken van bekende vervoersbedrijven of van een door MediaMarkt verstrekt verzendlabel voor PostNL bemande inleverpunten.
Het MediaMarkt verzendlabel kunt u via ons call center of zelf via de retour portal aanvragen.
Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen in ons logistieke centrum, sturen wij je een bericht ter bevestiging. Binnen drie dagen na ontvangst wordt jouw retour verwerkt en gecontroleerd. Voldoet het product aan onze retourvoorwaarden, dan wordt de terugbetaling in gang gezet en ontvang je, normaal gesproken, het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug.
3. Ophalen bij jou thuis
Grote en/of zware apparaten die wij bij jou thuis hebben bezorgd, kunnen niet in de winkel worden ingeleverd. Deze producten halen we kosteloos bij je thuis in Nederland op. Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier om te weten over welke producten het gaat en om een afspraak te maken voor het ophalen van deze producten. Zodra het product in ons logistieke centrum is gecontroleerd en blijkt te voldoen aan onze retourvoorwaarden, betalen wij je het aankoopbedrag (inclusief eventuele standaard bezorgkosten) terug.Als je het product zelf naar ons opstuurt of als wij het product bij jou ophalen, dan vindt terugbetaling normaal gesproken plaats binnen 14 dagen na ontvangst en controle in ons logistieke centrum.
Voor meer informatie over ruilen en retouren, verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden: klik hier.
Als jouw product aan de retourvoorwaarden voldoet en de winkel heeft het gewenste product op voorraad, dan kan het direct omgeruild worden. Gaat het om een groot product zoals een wasmachine of koelkast, neem dan contact met ons op.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Een product retourneer je binnen 30 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
We verzoeken je om het product zodanig te retourneren dat wij het product via onze MediaMarkt Outlet een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica.
Ja, Indien jouw product aan de voorwaarden voor retour voldoet ontvang je het hele aankoopbedrag terug. Als je het product méér gebruikt dan nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden voldoet deze niet meer aan de voorwaarden en is het product minder waard geworden. Het kan echter zijn dat het product na aankoop minder waard is geworden doordat het product (licht) beschadigd is, er onderdelen ontbreken, etc. In deze gevallen zullen wij deze waardevermindering in rekening brengen.
Wat is waardevermindering?
Als het product niet (volledig) aan de retourvoorwaarden voldoet dan is het product minder waard. MediaMarkt zal dan ook extra kosten moeten maken om het product een tweede leven te geven. Een deel van deze totale kosten kan MediaMarkt als waardevermindering bij je in rekening brengen. De waardevermindering is afhankelijk van de staat waarin het geretourneerde product zich bevindt en kan variëren van 0 tot 100% van het aankoopbedragIk wil mijn product retourneren. Hoeveel waardevermindering zit er op mijn product?
MediaMarkt zal het product dat je wenst te retourneren beoordelen en een eventuele waardevermindering bepalen.
Problemen met mijn bestelling
Heb je een bestelling geplaatst voor meerdere producten? Het kan zijn dat het in delen wordt geleverd. Bijvoorbeeld omdat er een product niet op voorraad is of omdat het door verschillende vervoerders wordt geleverd. De kans is groot dat het missende product alsnog wordt geleverd. Heb je maar één Track & Trace code gekregen of wacht je al een tijd op het missende product? Neem dan contact met ons op.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Sommige kleine onderdelen of accessoires worden goed verpakt in verpakkingsmateriaal en lijken daarom te ontbreken. Controleer dit altijd goed en neem contact op als er echt een onderdeel ontbreekt.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Het is natuurlijk nooit de bedoeling om een beschadigd product te leveren. Wij willen je vragen om hierover zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, zodat wij samen kunnen kijken naar een passende oplossing.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Dat is niet zoals we zouden willen! Neem contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Een product retourneer je binnen 30 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
We verzoeken je om het product zodanig te retourneren dat wij het product via onze MediaMarkt Outlet een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica.
Aankoopbon kwijt
Ben je jouw aankoopbon van een winkelaankoop verloren? Geen probleem! Neem contact met ons op zodat we een kopie van de aankoopbon kunnen opsturen.
Ben je jouw aankoopbon van een online aankoop kwijtgeraakt? Wanneer wij jouw bestelling hebben verzonden, ontvang je hier een verzendbevestiging van samen met de facuur. Wellicht kun je deze vinden in jouw (spam)mailbox. Is de aankoopbon hier niet te vinden? Neem dan contact met ons op.
Wist je dat wanneer je lid bent van de MediaMarkt Club, jouw aankoopbonnen online worden opgeslagen? In jouw eigen Clubomgeving kun je alle bonnen terugvinden en downloaden. Bekijk deze pagina voor meer informatie en join de Club!
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Bestelling annuleren
Zie je af van je bestelling? Als het pakket ons magazijn nog niet heeft verlaten, kunnen wij in de meeste gevallen de bestelling annuleren. Neem contact met ons op en dan helpen wij je graag verder!
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Als jouw bestelling is klaargezet voor verzending of al onderweg is, kunnen wij deze niet meer annuleren. Je kan het product weigeren aan de deur, zodat de bestelling wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Je kan de besteling ook aannemen en retourneren.
Wordt of is jouw bestelling bezorgd bij een PostNL-punt? Als de bestelling na 14 dagen nog niet is afgehaald, wordt het pakket retour gestuurd naar ons magazijn. Ook kan je bij het PostNL-punt laten weten dat je het product wenst te retourneren, zodat zij het direct terug kunnen sturen.
Bestellingen die je in een MediaMarkt-winkel hebt gedaan kunnen in sommige gevallen op een later moment nog geannuleerd worden. Neem contact met ons op om de bestelling te annuleren.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Wanneer je het antwoord op je vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, kun je contact met ons opnemen via onderstaande opties: