MediaMarkt zet zich ook volledig in voor het aanbieden van producten en diensten die de levensduur van producten verlengen, productreparaties, de mogelijkheid tot inruil waardoor producten of grondstoffen een 2de leven kunnen krijgen en een verantwoorde omgang met elektronisch afval.
Daarnaast heeft het moederbedrijf van MediaMarkt, Ceconomy, de EU Sustainable Consumption Pledge ondertekend, waarin we duidelijke doelen stellen aan onze leveranciers. Zo moet 80% van onze leveranciers in 2027 hun eigen C02-reductiedoelstellingen in lijn met het Klimaatakkoord van Parijs hebben opgesteld en willen we in 2026 ten minste 6.000 unieke producten met het BetterWay-label in ons assortiment hebben.
In ons fiscale jaar 2022/2023 hebben we als MediaMarkt een aantal belangrijke mijlpalen bereikt, onder andere:
- Een reductie van 39% in onze scope 1 en 2 reducties, gedreven door energiebesparende maatregelen en het verhogen van het aandeel groene energie tot 92%.
- We bieden bezorgingen aan zonder C02-uitstoot in 34 steden in Europa.
- Een vermindering van 8% in onze scope 3 emissies.
- Bijna 5.000 BetterWay-producten in ons assortiment.
- Meer dan 10.000 gerefurbishde producten verkocht.
- 218.000 trade-ins van producten.
- 3,2 miljoen reparaties van elektrische producten.
We hebben in de afgelopen jaren serieuze stappen gezet in het verduurzamen van onze ketens en we zijn nog niet klaar. We werken continu aan het verbeteren van onze processen en onze manier van werken, op weg naar een duurzamere samenleving.