Veelgestelde vragen over bezorgen en installatie van je product
Snel zelf regelen
Veelgestelde vragen
De verwachte levertijd van je product staat op de productpagina. Voor de meeste producten geldt: voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Bij pre-orders kan je de levering op de dag van release verwachten. Bestel je binnen openingsuren en haal je je bestelling zelf op in de winkel, dan ligt het binnen 30 minuten voor je klaar. Is het product niet op voorraad, dan zorgen we dat het binnen 1 tot 2 dagen voor je klaarligt in de winkel.
De status van je bestelling vind je in je accountoverzicht. Zodra je pakket klaar is voor verzending, ontvang je een track & trace-mail. Hierin vind je de huidige status en verwachte levertijd.
- Pakket: ben je niet thuis wanneer je pakket wordt bezorgd, dan komt de bezorger de volgende dag nog een keer langs. Deze tweede bezorgpoging kun je gemakkelijk via de Mijn DHL-app aanpassen. Denk hierbij aan het wijzigen van de afleverdatum of leversoort (mogelijk voor bestellingen onder de € 500,-). Als de bezorging na 2 pogingen niet is gelukt, wordt het product teruggestuurd naar ons magazijn. Je bestelling wordt dan automatisch geannuleerd en de terugbetaling wordt direct in gang gezet. Dit proces duurt gemiddeld 8 werkdagen.
- Grote producten: voor grote producten, zoals een koelkast, wasmachine of tv, ontvang je op de dag van levering een e-mail van de vervoerder met het verwachte bezorgmoment. Via de agenda-tool in deze e-mail kun je de bezorgdag eenvoudig aanpassen. Is het via de agenda-tool niet mogelijk? Dan kunnen wij het ook niet meer aanpassen. Als je niet thuis bent, kun je na de bezorgpoging een nieuwe datum inplannen via de vervoerder.
Je kunt je bestelling in de webshop van MediaMarkt plaatsen en vervolgens ophalen in een van onze winkels. Kies hiervoor bij het afrekenen voor “Ophalen in de winkel”. Is het product op voorraad en bestel je binnen de openingstijden, dan leggen we het binnen 30 minuten voor je klaar. Als het product niet meteen beschikbaar is in de winkel, dan zorgen we dat het binnen 1 tot 2 werkdagen voor je klaarligt.
Je kunt eenvoudig en kosteloos jouw oude (kapotte) apparaat inleveren wanneer je een nieuw apparaat koopt. Dit kan op een aantal manieren, afhankelijk van de grootte van het apparaat en jouw persoonlijke voorkeur. Hier kun je alle details en de benodigde voorbereiding lezen.
Wij leveren producten op alle adressen in Nederland. Voor pakketten heb je de extra mogelijkheid om deze op te halen bij een DHL-afhaalpunt (tot een bedrag van € 400,-) of in een MediaMarkt-winkel. Alle producten worden tot en met de vierde verdieping geleverd, ook als er geen lift aanwezig is. Zeer grote of zware producten, zoals Amerikaanse koelkasten of items die in de verpakking niet door het trappenhuis passen, vormen hierop een uitzondering. Naast het bezorgen van je product(en) bieden we ook extra bezorgservices aan. Denk bijvoorbeeld aan het aansluiten van een wasmachine, het inbouwen van een koelkast of het meenemen en recyclen van je oude apparaat.
Bezorg- en ophaalopties
De status van je bestelling vind je in je accountoverzicht. Zodra je pakket klaar is voor verzending, ontvang je een track & trace-mail. Hierin vind je de huidige status en verwachte levertijd.
Alleen bij bestellingen boven de € 500,- die via DHL worden bezorgd, is extra verificatie nodig. DHL stuurt je per e-mail een track & trace-code als onderdeel van de 2-factor authenticatie. Je moet deze code aan de bezorger tonen om je pakket te kunnen ontvangen.
Controleer eerst je spam- of ongewenste mailmap. Staat de mail daar ook niet tussen? Installeer dan de DHL-app. Gebruik in de app hetzelfde e-mailadres als bij je bestelling. Zo kun je via track & trace je QR-code bekijken.
Tijdens het afrekenen kun je tegen een kleine toeslag kiezen voor levering binnen een specifiek tijdvak. Deze service is beschikbaar voor vrijwel alle producten, met uitzondering van bepaalde combinaties. Zo is het bijvoorbeeld niet mogelijk om een tijdvak te kiezen bij de levering van grote apparaten op zondag in combinatie met premiuminstallatie.
Wij leveren producten op alle adressen in Nederland. Voor pakketten heb je de extra mogelijkheid om deze op te halen bij een DHL-afhaalpunt (tot een bedrag van € 400,-) of in een MediaMarkt-winkel. Alle producten worden tot en met de vierde verdieping geleverd, ook als er geen lift aanwezig is. Zeer grote of zware producten, zoals Amerikaanse koelkasten of items die in de verpakking niet door het trappenhuis passen, vormen hierop een uitzondering. Naast het bezorgen van je product(en) bieden we ook extra bezorgservices aan. Denk bijvoorbeeld aan het aansluiten van een wasmachine, het inbouwen van een koelkast of het meenemen en recyclen van je oude apparaat.
Je kunt eenvoudig en kosteloos jouw oude (kapotte) apparaat inleveren wanneer je een nieuw apparaat koopt. Dit kan op een aantal manieren, afhankelijk van de grootte van het apparaat en jouw persoonlijke voorkeur. Hier kun je alle details en de benodigde voorbereiding lezen.
Alle bestellingen vanaf € 50,- worden gratis geleverd. Ook geplande leveringen zijn gratis, behalve wanneer je kiest voor een specifiek tijdslot of een avondlevering. Bestel je voor minder dan € 50,-? Als member van myMediaMarkt worden je pakketjes alsnog gratis thuisbezorgd.
Voor kleine producten van minder dan € 400,- kun je tijdens het bestelproces een afhaalpunt in de buurt kiezen. Zodra je bestelling klaar is, ontvang je van onze vervoerder een bericht dat je het kunt ophalen. Je pakket blijft 7 dagen beschikbaar bij het afhaalpunt.
Je kunt je bestelling het snelst ontvangen door deze in de winkel op te halen, mits het product op voorraad is. Bestel je binnen de openingstijden en is het product beschikbaar, dan leggen we het binnen 30 minuten voor je klaar. Is het product niet direct op voorraad, dan duurt het doorgaans 1 tot 2 dagen voordat je het kunt ophalen. De verwachte levertijd van je product vind je op de productpagina. Voor de meeste producten geldt: voor 23.59 uur besteld, morgen in huis.
Je kunt jouw product(en) in onze webshop bestellen en ophalen in één van onze MediaMarkt-winkels. Kies hiervoor bij het afronden van jouw bestelling voor ‘Ophalen in de winkel’. Wanneer het product op voorraad is en je binnen openingstijden besteld, leggen wij het binnen 30 minuten voor je klaar. Als het product niet direct op voorraad is wordt deze eerst vanuit ons centrale magazijn naar de winkel gestuurd. Dit duurt meestal 1 tot 2 dagen.
Briefpost- en pakketpost-bestellingen worden volgens de standaardprocedure naar jou verstuurd. Grote producten zoals wasmachines, koelkasten en tv's groter dan 55 inch die geleverd worden via onze transportdienst, worden afgeleverd bij het distributiecentrum voor jouw eiland. Volgens de ons verstrekte track & trace staat het vanaf dat moment op bezorgd. Wij verzoeken je om in dat geval zelf contact op te nemen met het distributiecentrum van jouw eiland om een bezorgafspraak in te plannen.
Bezorgproblemen & wijzigen
- Pakket: ben je niet thuis wanneer je pakket wordt bezorgd, dan komt de bezorger de volgende dag nog een keer langs. Deze tweede bezorgpoging kun je gemakkelijk via de Mijn DHL-app aanpassen. Denk hierbij aan het wijzigen van de afleverdatum of leversoort (mogelijk voor bestellingen onder de € 500,-). Als de bezorging na 2 pogingen niet is gelukt, wordt het product teruggestuurd naar ons magazijn. Je bestelling wordt dan automatisch geannuleerd en de terugbetaling wordt direct in gang gezet. Dit proces duurt gemiddeld 8 werkdagen.
- Grote producten: voor grote producten, zoals een koelkast, wasmachine of tv, ontvang je op de dag van levering een e-mail van de vervoerder met het verwachte bezorgmoment. Via de agenda-tool in deze e-mail kun je de bezorgdag eenvoudig aanpassen. Is het via de agenda-tool niet mogelijk? Dan kunnen wij het ook niet meer aanpassen. Als je niet thuis bent, kun je na de bezorgpoging een nieuwe datum inplannen via de vervoerder.
Wat vervelend dat je jouw pakketje nog niet in huis hebt. Je kunt zelf een paar dingen doen:
- Wacht nog even af of de bezorger langskomt. Soms scant de bezorger meerdere pakketten in een keer en belt hij later vandaag bij je aan.
- Controleer of in je track & trace staat waar je pakket bezorgd is. Als je niet thuis bent, bezorgt de bezorger bij de buren of bij een afhaalpunt.
- Vraag aan je buren of je pakket daar bezorgd is.
Heb je dit allemaal geprobeerd en heb je nog steeds geen pakket ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. Doe dit binnen 7 dagen na je oorspronkelijke bezorgdag. We zoeken graag samen naar een oplossing.
Onze excuses voor de ontstane schade aan jouw woning. Indien er schade is ontstaan, dien je ons binnen 24 uur op de hoogte stellen. Om een volledig beeld te krijgen, vragen we je om deze informatie met ons te delen via ons contactformulier: Het bestelnummer, een omschrijving van hoe de schade is ontstaan, twee gedetailleerde foto's van de schade, één overzichtsfoto van de schade. Ook ontvangen we graag de totale oppervlakte in m2. De foto's kun je toevoegen als bijlagen in het contactformulier.
Is je pakketje nog niet bezorgd? Je kunt de laatste updates van je bestelling volgen via track & trace in je account. Controleer ook of je een e-mail van ons hebt ontvangen.
Soms kan een levering op een andere dag plaatsvinden. Bij een vertraging van 1 tot 2 dagen raden we aan om rechtstreeks contact op te nemen met de bezorgpartner, omdat zij de meest actuele status hebben.
Heb je een vertraging van meer dan 2 dagen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Laat het ons zo snel mogelijk weten, uiterlijk binnen 7 dagen na de oorspronkelijke besteldatum.
In sommige gevallen kan je het bezorgadres wijzigen via de mail die je van de vervoerder ontvangt. Is dit niet mogelijk? Dan willen we je vragen om het contactformulier in te vullen en de oude- én nieuwe adresgegeven te noteren. Vul bij e-mailadres het e-mailadres in die je gebruikt hebt bij het plaatsen van je bestelling. We kunnen niet garanderen dat we het bezorgadres kunnen wijzigen, maar gaan wel ons best doen bij de vervoerder. Let op: Bij DHL is bezorgadres wijzigen niet mogelijk.
Het bezorgmoment kan je wijzigen via de mail die je ontvangt vanuit de vervoerder. Is het op deze manier niet meer mogelijk, omdat de vervoerder al onderweg is of omdat de planning al is gemaakt, dan kunnen wij dit ook niet meer voor je wijzigen.
Voor vertragingen binnen twee dagen raden we je aan direct contact op te nemen met onze bezorgspartners, omdat zij de meest recente informatie hebben en je het snelst kunnen helpen. Als je levering meer dan 2 dagen vertraagd is, kun je contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Heb je een bestelling geplaatst voor meerdere producten? Het kan zijn dat het in delen wordt geleverd. Heb je maar één track & trace-code gekregen of wacht je al een tijd op het missende product? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
Wil je weten wat er precies bij het product hoort? Kijk dan op de productpagina onder het kopje Verpakkingsinhoud. Zo kun je controleren of het ontbrekende onderdeel er inderdaad bij had moeten zitten.
Blijkt er echt iets te ontbreken? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Gaat het alleen om de handleiding? Die kun je vaak vinden op www.gebruikershandleiding.com, want wij kunnen handleidingen helaas niet apart nasturen.
Het is natuurlijk nooit de bedoeling om een beschadigd product te leveren. Indien jouw product met schade is geleverd, dien je ons binnen 24 uur op de hoogte stellen. Om een volledig beeld te krijgen, vragen we je om deze informatie met ons te delen via ons contactformulier:
- Bestelnummer
- 2 gedetailleerde foto's van de schade
- Eén overzichtsfoto van de schade
- Indien aanwezig een foto van het verpakkingsmateriaal en van het verzendlabel.
De foto's kun je toevoegen als bijlage in het contactformulier. Zorg er bij de levering van grote producten voor dat je het vakje 'levering zonder schade' uitschakelt wanneer je tekent voor de ontvangst van het product.
Voor grote producten, zoals wasmachines en tv's zonder installatieservice, willen we het product altijd eerst controleren om er zeker van te zijn dat het correct is ingesteld. Daarom kun je je product aanmelden voor een reparatie. Als uit de controle blijkt dat het product een technisch probleem heeft, zorgen we voor een nieuw vervangend product of kan je het product direct laten herstellen. Voor grote producten met een installatieservice kun je direct contact opnemen met de vervoerder, om er zeker van te zijn dat de service correct is afgehandeld. Voor kleine producten die voldoen aan de retourrichtlijnen, kun je het product retourneren en een nieuwe bestellen bij MediaMarkt.
Wat vervelend! Je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via ons contactformulier. We luisteren graag naar je verhaal en gaan samen met jou op zoek naar een oplossing.
Ophalen in de winkel
Je kunt jouw product(en) in onze webshop bestellen en ophalen in een van onze MediaMarkt-winkels. Kies hiervoor bij het afronden van jouw bestelling voor ‘Ophalen in de winkel’. Wanneer het product op voorraad is en je binnen openingstijden besteld, leggen wij het binnen 30 minuten voor je klaar. Als het product niet direct op voorraad is wordt dit eerst vanuit ons centrale magazijn naar de winkel gestuurd. Dit duurt meestal 1 tot 2 dagen.
Je kunt jouw bestelling ophalen zodra je van ons de volgende e-mail krijgt: ‘Je bestelling is klaar om op te halen!"’. Zorg dat je de originele QR-code bij de hand hebt (geen screenshot van de QR-code). Je vindt de QR-code in de MediaMarkt-app onder "Mijn Account" en vervolgens "Mijn ophaalcodes", én onderaan in de email.
Wanneer de waarde van jouw bestelling hoger is dan € 250,- dien je bij het ophalen het volgende mee te nemen: QR-code (geen screenshot van de QR-code), Email: te vinden de bevestigingsmail met de titel “Jouw bestelling is klaar om op te halen”, of in de MediaMarkt-app: in de sectie “mijn account” vind je het menu “Mijn ophaalcodes”, identiteitsbewijs of rijbewijs: een geldig en origineel legitimatiebewijs (geen kopie). De naam op het legitimatiebewijs moet overeenkomen met de naam op de bestelling.
Bestellingen tot € 250,- kunnen opgehaald worden door iemand anders. Stuur hiervoor de email met QR-code door. Screenshots van de QR-code worden niet geaccepteerd.
Je kunt op de productpagina controleren of een product beschikbaar is in een winkel. Direct boven de knop “Ik wil bestellen” kun je de beschikbaarheid van de voorraad online en een winkel controleren. Selecteer “Winkel wijzigen” om de beschikbaarheid bij een winkel in de buurt te controleren.
Nee, dit is niet mogelijk. Plaats jouw bestelling in onze webshop en kies bij het afrekenen voor ‘Ophalen in de winkel’.
Je kunt jouw bestelling ophalen zodra je van ons de volgende e-mail krijgt: ‘Je bestelling is klaar om op te halen!"’. Zorg dat je de originele QR-code bij de hand hebt (een screenshot van deze QR-code is niet voldoende). Je vindt de QR-code in de MediaMarkt-app onder "Mijn Account"en vervolgens "Mijn ophaalcodes", én onderaan in deze email.
In sommige gevallen kunnen bestellingen die in een MediaMarkt-winkel zijn gedaan, op een later moment nog geannuleerd worden. Neem gerust contact met ons op om je bestelling te annuleren. Je kunt ons bereiken via het contactformulier.
Installatie
Op de productpagina vind je eenvoudig welke installatieservies beschikbaar zijn voor het product dat je hebt gekozen. Houd er rekening mee dat producten die via marketplace worden verkocht geen installatieopties hebben. Je kunt onder de productprijs zien of een product via marketplace wordt verkocht.
We bieden extra bezorg- en installatieservices aan voor bepaalde producten zoals wasmachines, drogers en televisies. Hiermee zorgen we ervoor dat ze op de gewenste plek binnen worden geplaatst, aangesloten of geïnstalleerd, opgehangen en/of ingebouwd. Selecteer deze optie op de productpagina of in je winkelmandje. Actuele informatie en prijzen vind je op de productpagina van het gekozen product. Houd er rekening mee dat producten die via marketplace worden verkocht geen installatieopties hebben. Je kunt onder de productprijs zien of een product via marketplace wordt verkocht.
Is de installatie niet volledig uitgevoerd en merk je dit pas nadat de bezorgers zijn vertrokken? Controleer dan eerst welke service je hebt aangeschaft en wat daar precies onder valt.Valt de gemiste installatie binnen de afgesproken service? Neem dan rechtstreeks contact op met de vervoerder om dit te laten controleren.
Heb je daarna nog vragen? Dan kun je altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.
Op de productpagina vind je eenvoudig welke installatieservices beschikbaar zijn voor het witgoedproduct dat je hebt gekozen. Houd er rekening mee dat producten die via marketplace worden verkocht geen installatieopties hebben. Je kunt onder de productprijs zien of een product via marketplace wordt verkocht.
Op de productpagina zie je eenvoudig welke installatieservices beschikbaar zijn voor de door jou gekozen tv. Houd er rekening mee dat producten die via marketplace worden verkocht geen installatieopties hebben. Je kunt onder de productprijs zien of een product via marketplace wordt verkocht.
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Wanneer je het antwoord op je vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of bellen naar 010-80 82 207.