Veelgestelde vragen over bestellen & services
Snel zelf regelen
Veelgestelde vragen
We helpen je graag bij het zoeken naar het product dat past bij jouw eisen en wensen. We geven je graag meer informatie op onze adviespagina's. Ook hebben we keuzehulpen. Door het beantwoorden van een paar vragen weet jij in korte tijd welk product het beste bij jouw eisen en wensen past. Zo wordt het kopen van bijvoorbeeld een televisie, wasmachine of smartphone een stuk makkelijker én leuker. Heb je nog steeds vragen of wil je het product in de winkel zien? Dat kan! Onze verkoopspecialisten in een MediaMarkt-winkel bij jou in de buurt helpen je graag verder.
Je kunt jouw bestelling ophalen zodra je van ons de volgende e-mail krijgt: "Je bestelling is klaar om op te halen!". Zorg dat je de originele QR-code bij de hand hebt (geen screenshot). Je vindt de QR-code in de MediaMarkt-app onder "Mijn Account"en vervolgens "Mijn ophaalcodes", en onderaan in de email.
Op de productpagina zie je of een product op voorraad is. Direct boven de knop “Ik wil bestellen” vind je de beschikbaarheid van het product in de webshop en in alle winkels. Selecteer “Winkel wijzigen” om de beschikbaarheid bij een winkel in de buurt te controleren.
Op de productpagina staat veel informatie over het product. Heb je meer vragen of wil je advies? Bekijk dan onze adviespagina's of bezoek een van onze winkels om door onze specialisten te worden geholpen.
De actuele status van je bestelling vind je in het accountoverzicht. Je ontvangt ook een track & trace-mail zodra de bestelling is verzonden, wat meestal de avond ervoor is. Daar vind je de actuele status en levertijd.
Online aankoop
- Je ontvangt de factuur automatisch per mail zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten.
- Jouw factuur is eenvoudig terug te vinden in je accountoverzicht onder "Mijn bestelling". Zodra je de details van je bestelling opent, kun je met de knop "Factuur aanvragen" een digitale kopie downloaden.
Aankoop in de winkel
- In de winkel heb je een factuur of kassabon ontvangen. Ben je de factuur van je winkelbestelling kwijt? Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Als de aankoop aan de voorwaarden voldoet, kunnen we het prijsverschil terugbetalen in de vorm van een giftcard. Kom naar de winkel met je aankoopbon, zodat wij de korting voor jou in orde kunnen maken. Heb je het product online besteld? Neem dan contact met ons via het contactformulier. Let op: de aankoop mag niet ouder zijn dan 14 dagen. Houd er rekening mee dat we geen prijsgarantie bieden.
Je kunt jouw product(en) in onze webshop bestellen en ophalen in een MediaMarkt-winkel naar keuze. Kies dan bij het afronden van je bestelling voor ‘Ophalen in de winkel’.
Als de bestelling zonder jouw medeweten is geannuleerd en je niet op de hoogte bent van de reden, verzoeken wij je om contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via ons contactformulier.
Zodra jouw bestelling klaar is voor verzending of onderweg is, kunnen we deze niet meer annuleren. Bij enkele vervoerders kun je de zending annuleren via de track & trace. Je kunt het product anders bij aflevering weigeren, zodat het direct teruggestuurd wordt naar ons magazijn. Je kunt het pakket ook aannemen en later retourneren.
Is je bestelling bezorgd bij een DHL-punt? Als het pakket binnen 7 dagen niet wordt opgehaald, sturen zij het automatisch terug naar ons magazijn. Wil je het product liever direct retourneren? Laat het dan bij het DHL-punt weten, zodat zij het voor je kunnen terugsturen.
Voorraadstatus en prijzen
Op de productpagina zie je of een product op voorraad is. Direct boven de knop “Ik wil bestellen” vind je de beschikbaarheid van het product in de webshop en in alle winkels. Selecteer “Winkel wijzigen” om de beschikbaarheid bij een winkel in de buurt te controleren.
Als het product in het magazijn van de winkel ligt, noemen we dit winkelvoorraad. Je kunt het product dan bestellen en dezelfde dag nog ophalen.
Onze productprijzen kunnen variëren, soms maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks, afhankelijk van factoren zoals marktomstandigheden en inkoopprijzen. We raden aan om onze website regelmatig te checken voor actuele aanbiedingen en prijzen. Houd er rekening mee dat we geen prijsgarantie bieden.
Als de aankoop aan de voorwaarden voldoet, kunnen we het prijsverschil terugbetalen in de vorm van een giftcard. Kom naar de winkel met je aankoopbon, zodat wij de korting voor jou in orde kunnen maken. Heb je het product online besteld? Neem dan contact met ons via het contactformulier. Let op: de aankoop mag niet ouder zijn dan 14 dagen. Houd er rekening mee dat we geen prijsgarantie bieden.
Om een product toe te voegen aan je digitale winkelmand, klik je eenvoudigweg op de grote rode knop. De releasedatum van het product staat boven deze knop vermeld. Je hebt de mogelijkheid om het product thuis te laten bezorgen of op te halen in een van onze winkels. We verzenden bestellingen op basis van de volgorde waarin ze zijn geplaatst, zodra het product bij ons op voorraad is. Je ontvangt een e-mail zodra je pre-order is verzonden of gereed is om opgehaald te worden in de winkel.
De verwachte leverdatum voor elk product in je bestelling wordt individueel bekeken. Tijdens het afrekenproces kun je voor elk product een gewenste leverdatum aangeven. Op die manier zorgen we ervoor dat je producten geleverd worden op de momenten die jou het beste uitkomen.
Productinformatie
Op de productpagina staat veel informatie over het product. Heb je meer vragen of wil je advies? Bekijk dan onze adviespagina's of bezoek een van onze winkels om door onze specialisten te worden geholpen.
Als een product in de winkel op voorraad is, kun je het online bestellen en dezelfde dag nog ophalen in een van de MediaMarkt-winkels. Kies bij het afronden van je bestelling voor ‘Ophalen in de winkel’. Bestel je binnen openingsuren, dan ligt het binnen 30 minuten voor je klaar in de winkel. Is het product niet op voorraad, dan zorgen we dat het binnen 1 tot 2 dagen voor je klaarligt.
Bestelling & status
De actuele status van je bestelling vind je in het accountoverzicht. Je ontvangt ook een track & trace-mail zodra de bestelling is verzonden, wat meestal de avond ervoor is. Daar vind je de actuele status en levertijd.
De actuele status van je bestelling vind je in het accountoverzicht. Je ontvangt ook een track & trace-mail zodra de bestelling is verzonden, wat meestal de avond ervoor is. Daar vind je de actuele status en levertijd.
De actuele status van je bestelling vind je in het accountoverzicht. Heb je een bestelling geplaatst maar nog geen bevestiging ontvangen? Geen zorgen, soms kan dit even duren. Controleer ook je spamfolder. Heb je na 24 uur nog niets ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op via ons contactformulier. We helpen je graag verder!
Online aankoop
- Je ontvangt de factuur automatisch per e-mail zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten.
- Je factuur is eenvoudig terug te vinden in je accountoverzicht onder "Mijn bestelling". Zodra je de details van je bestelling opent, kun je met de knop "Factuur aanvragen" een digitale kopie downloaden.
Aankoop in de winkel
- In de winkel heb je een factuur of kassabon ontvangen. Ben je de factuur van je winkelbestelling kwijt? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
Cashback-acties worden georganiseerd door de leverancier of fabrikant van het product. Zij zijn ook verantwoordelijk voor de afhandeling van de cashback. Ga hiervoor naar de website van de leverancier. Vaak vind je onder het kopje 'Promoties' of 'Acties' meer informatie over hoe je jouw cashback kunt claimen. Volg daar de instructies om je deelname te registreren.
Wil je weten wat er precies bij het product hoort? Kijk dan op de productpagina onder het kopje Verpakkingsinhoud. Zo kun je controleren of het ontbrekende onderdeel er inderdaad bij had moeten zitten. Blijkt er echt iets te ontbreken? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Gaat het alleen om de handleiding? Die kun je vaak vinden op www.gebruikershandleiding.com, want wij kunnen handleidingen helaas niet apart nasturen.
Bestelling annuleren
Zodra jouw bestelling is klaargezet voor verzending of al onderweg is, kunnen we deze niet meer annuleren. Bij enkele vervoerders kun je de zending annuleren. Bekijk dit via de track & trace. Je kunt het product anders bij aflevering weigeren, zodat het direct teruggestuurd wordt naar ons magazijn. Je kunt het pakket ook aannemen en later retourneren.
Is jouw bestelling bezorgd bij een DHL-punt? Als het pakket binnen 7 dagen niet wordt opgehaald, sturen zij het automatisch terug naar ons magazijn. Wil je het product liever direct retourneren? Laat het dan bij het DHL-punt weten, zodat zij het voor je kunnen terugsturen.
Zodra jouw bestelling is klaargezet voor verzending of al onderweg is, kunnen we deze niet meer annuleren. Bij enkele vervoerders kun je de zending annuleren. Bekijk dit via de track & trace. Je kunt het product anders bij aflevering weigeren, zodat het direct teruggestuurd wordt naar ons magazijn. Je kunt het pakket ook aannemen en later retourneren.
Is jouw bestelling bezorgd bij een DHL-punt? Als het pakket binnen 7 dagen niet wordt opgehaald, sturen zij het automatisch terug naar ons magazijn. Wil je het product liever direct retourneren? Laat het dan bij het DHL-punt weten, zodat zij het voor je kunnen terugsturen.
In sommige gevallen kunnen bestellingen die in een MediaMarkt-winkel zijn gedaan, op een later moment nog geannuleerd worden. Neem gerust contact met ons op om je bestelling te annuleren. Je kunt ons bereiken via het contactformulier.
Zodra de annulering is verwerkt, wordt de uitbetaling in gang gezet. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de betaalmethode:
- iDeal: 2 tot 3 dagen
- Creditcard: 8 dagen
- Cadeaukaart/e-voucher: 8 dagen (je ontvangt een nieuwe digitale cadeaukaart per e-mail)
- Betaling in de winkel: 14 dagen
- Achteraf betalen (Klarna): 14 dagen
Als de bestelling zonder jouw medeweten is geannuleerd en je niet op de hoogte bent van de reden, verzoeken wij je contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via ons contactformulier.
Bestellen als zakelijke klant
Als zakelijke klant profiteer je van advies op maat, een persoonlijke accountmanager, een groot assortiment, snelle levering en verkoop- en servicepunten in heel Nederland. Zo maak je gebruik van de nieuwste zakelijke laptops met beveiligingssoftware, passende tv-schermen en beamers voor vergaderruimtes of geïnstalleerde professionele koffiemachines. Via jouw accountmanager ontvang je snel en vrijblijvend een offerte, speciaal voor jouw bedrijf. Registreer je als zakelijke klant om hier gebruik van te maken.
Services
Op de productpagina vind je welke services beschikbaar zijn. Houd er rekening mee dat producten die via marketplace worden verkocht geen installatieopties hebben. Je kunt onder de productprijs zien of een artikel via marketplace wordt verkocht.
Altijd Support & Protect
Met Altijd Support & Protect kun jij jouw nieuwe aankoop optimaal gebruiken: je bestanden zijn altijd veilig opgeslagen, je apparaten beschermd tegen virussen en je krijgt onbeperkte hulp bij al jouw vragen. Iets voor jou?Startklaar
Nieuwe computer, smartphone, tablet of gameconsole gekocht? Dan wil je er natuurlijk direct mee aan de slag. Met MediaMarkt Startklaar maken we jouw nieuwe apparaat klaar voor gebruik. We regelen de installatie en stellen samen met jou je persoonlijke voorkeuren in. Zo heb jij geen gedoe en kun je zorgeloos van jouw nieuwe device genieten.Tv-kalibratie
Ieder televisiescherm – zélfs van hetzelfde model – is anders. Daarom zijn per televisie andere instellingen nodig. Tijdens een tv-kalibratie optimaliseren onze getrainde medewerkers de beeldinstellingen van jouw televisie, zodat je naderhand naar kraakhelder beeld kijkt.Schermreparatie
Een barst in het scherm van je smartphone of tablet is enorm vervelend. Gelukkig zijn wij gespecialiseerd in eerste hulp bij smartphone-ongelukken. Het enige wat jij hoeft te doen is je smartphone of tablet kosteloos naar ons reparatiecentrum sturen of langskomen in één van onze 55 winkels.Screenprotectie
Bij de aankoop van een nieuwe smartphone, tablet of smartwatch mag goede bescherming niet ontbreken. Geen grotere zonde dan een kras of barst op je toestel door sleutels in je broekzak of een ongelukkige val op de straatstenen.Inruilservice
Jouw oud apparaat is geld waard. Lever hem in en je ontvangt de waarde op een MediaMarkt-cadeaukaart. Zo wordt het kopen van een nieuw apparaat nog aantrekkelijker. Bekijk hier de inruilwaarde van je apparaat.Fotoservice
In het digitale tijdperk van vandaag worden we omringd door talloze foto's en herinneringen die zijn vastgelegd op onze telefoons en computers. Met MediaMarkt Fotoservice kun jij genieten van de voordelen van een fysieke afdruk van jouw dierbare herinneringen.Witgoedservices
Nieuwe wasmachine, fornuis of ander witgoedapparaat nodig? Bij MediaMarkt kun je voor al je witgoed apparaten een aflever dag kiezen in de kalender. We bezorgen jouw nieuwe apparaat tot en met de vierde verdieping (tenzij er een lift beschikbaar is) en sluiten het aan. Indien gewenst nemen we jouw oude witgoedapparaat en het verpakkingsmateriaal mee.Inbouwservice
Kies voor meer gemak en laat jouw nieuwe inbouwapparaat door ons inbouwen, aansluiten en testen. Als je de service “Inbouwen” selecteert, kun je vervolgens een dag selecteren dat onze partners jouw nieuwe inbouwapparatuur komen plaatsen en aansluiten. Jouw oude inbouwapparaat bouwen ze uit en indien gewenst nemen ze het mee.Essent-energiecontracten
Bij de Essent shop in shop in de MediaMarkt kun je terecht met al je vragen over energie. Onze Essent-energieadviseurs helpen je graag. Bijvoorbeeld als je een nieuw energiecontract wilt. Of als je minder energie wilt verbruiken thuis. We helpen je met de volgende stap, of die nu klein of groot is.Je struikelt, je laat iets vallen of stoot ergens tegenaan… Iedereen weet: een ongeluk(je) zit in een klein hoekje. Bij MediaMarkt kun je je product(en) eenvoudig verzekeren. Hiermee ben je zeker van een uitgebreide dekking en kun je je schade altijd bij ons melden.
Is het zover, mag je je huidige abonnement verlengen? Of kies je voor een nieuwe, met een gloednieuw toestel? Met ruime keus uit diverse providers, vind je bij MediaMarkt makkelijk en snel de deal die helemaal bij je past.
Neem contact met ons op via het contactformulier zodat wij je direct kunnen helpen met het maken van de benodigde wijzigingen.
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Wanneer je het antwoord op je vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of bellen naar 010-80 82 207.