Mediamarkt Logo

Je Fitbit synchroniseert niet: wat kun je doen?

unknown description

Geeft jouw Fitbit niet de juiste tijd? Of komt het aantal stappen dat je die dag volgens je Fitbit hebt gelopen niet overeen met het getal in de Fitbit-app? Dan synchroniseert je activity tracker waarschijnlijk niet goed met je smartphone. In dit artikel vind je verschillende tips om dit probleem te verhelpen.

Hoe synchroniseer je normaal gesproken een Fitbit?

Hoe synchroniseer je normaal gesproken een Fitbit?

Normaal gesproken synchroniseer je een Fitbit op het moment dat je hem voor het eerst koppelt aan je smartphone. Je downloadt de Fitbit-app op je iPhone of Android-telefoon en kiest ‘Apparaat toevoegen’. Volg de stappen in de app en als vanzelf worden je Fitbit en smartphone gekoppeld. De activity tracker zou nu verbonden moeten blijven aan je smartphone. Zo zie je in de Fitbit-app bijvoorbeeld exact het aantal stappen dat je ook volgens je activity tracker hebt gezet. Als dit niet het geval is, dan synchroniseert je Fitbit niet goed meer.

5 mogelijke oorzaken waarom je Fitbit niet synchroniseert

Er kunnen verschillende oorzaken zijn wanneer je Fitbit niet meer goed verbinding maakt met je smartphone. Hoogstwaarschijnlijk is een van de volgende zaken de boosdoener:

  • Je bluetooth staat uit.
  • Andere apparaten verstoren de verbinding tussen je smartphone en je Fitbit.
  • Je smartphone is niet up-to-date.
  • De Fitbit-app is niet geüpdatet.
  • Je Fitbit moet gereset worden.

Gelukkig zijn er voor al deze mogelijke oorzaken ook bijpassende oplossingen.

Controleer of je bluetooth aan staat

Controleer of je bluetooth aan staat

De meeste Fitbit-modellen staan via bluetooth in verbinding met je telefoon. Controleer of bluetooth is ingeschakeld op je smartphone. Ga naar de instellingen van je telefoon, zoek naar bluetooth en zorg ervoor dat het is ingeschakeld. Blijkt bluetooth aan te staan? Zet het dan kort uit en weer aan. Soms lost dit het probleem op.

Verbreek de verbinding met andere apparaten

Verbreek de verbinding met andere apparaten

Soms synchroniseert je Fitbit niet meer goed omdat je smartphone al aan andere bluetoothapparaten is verbonden. Controleer dit door de verbinding met bijvoorbeeld je bluetoothspeaker of draadloze oortjes te verbreken. Pakt je Fitbit het bluetoothsignaal van je smartphone nu wel weer goed op? Dan weet je dat je niet te veel apparaten tegelijk kunt verbinden.

Update je smartphone

Wanneer de nieuwste software-update niet op je smartphone is geïnstalleerd, kan dit ten koste gaan van de verbindingsfuncties van je smartphone. Controleer daarom of je de nieuwste software hebt. Ga naar de instellingen van je telefoon, zoek naar systeem- of software-updates en installeer eventueel beschikbare updates. Zie je geen updates om te installeren? Dan is je smartphone waarschijnlijk helemaal bij en is dit niet de oorzaak van je niet-synchroniserende Fitbit.

Update de Fitbit-app

Net als je smartphone moet ook je Fitbit-app up-to-date zijn om de synchronisatie goed te laten verlopen. Ga daarom naar de App Store of Play Store op je telefoon, zoek naar de Fitbit-app en update die als er een nieuwe versie beschikbaar is.

Voeg je Fitbit opnieuw toe aan je app

Voeg je Fitbit opnieuw toe aan je app

Als laatste redmiddel kun je je Fitbit verwijderen uit de app en opnieuw toevoegen. Dit doe je als volgt:

  • Open de Fitbit-app.
  • Klik op jouw Fitbit-model onder ‘Apparaten’.
  • Klik rechtsboven in de app op het prullenbakicoon.
  • Kies ‘Verwijderen’.
  • Ga naar het beginscherm van de Fitbit-app en kies ‘Apparaat toevoegen’.
  • Volg de stappen die in het scherm van de app verschijnen.

Bekijk soortgelijke artikelen