Assortiment

Philips Consumer Lifestyle maakt producten op het gebied van huishoudelijke apparatuur, gezondheid en wellness, en persoonlijke verzorging.

Populaire Philips producten

Huishoudelijke apparatuur

Philips is in vrijwel elk huishouden in Nederland bekend van allerlei soorten huishoudelijke apparatuur. Van de koffie (filterkoffieapparaten, Senseo padapparaten en Saeco espressoapparaten) tot de Airfryer frituur zonder vet, en van de strijkijzers tot de stofzuiger, iedereen heeft wel minstens één Philips-product in huis.

Gezondheid en wellness

Gezonde tanden zijn een uiting van algehele gezondheid. Philips heeft daarom een serie elektrische tandenborstels onder de naam Sonicare. Het topmodel, de DiamondClean, heeft 5 verschillende poetsstanden en een speciale opzetborstel voor het witten van tanden. Onder gezondheid valt ook de serie Avent, producten voor moeder en baby, zoals flessenwarmers en sterilisators en babyfoons.

Persoonlijke verzorging

Philips vindt een persoonlijk gevoel van welbehagen belangrijk en daarbij horen de producten voor persoonlijke verzorging. Van oudsher is Philips hét merk als het gaat om scheerapparaten, en ook nu nog zijn de scheerapparaten en bodygroomers van Philips voor de man toonaangevend. Voor de vrouw zijn er diverse ontharingsapparaten, waaronder de laserapparaten voor thuisgebruik en ladyshaves, en huidverzorgingsproducten.

Philips Consumer Lifestyle

Innovation you

In 1891 richtte Gerard Philips samen met zijn vader Frederik Philips de firma Philips & Co op. Het bedrijf werd niet in hun woonplaats Zaltbommel maar in Eindhoven gevestigd, omdat daar een leegstaand bedrijfspand beschikbaar was. De eerste producten waren gloeilampen en oorspronkelijk was Philips een eenvoudige assemblagefabriek voor kooldraadlampen. Gerard Philips was vooral in onderzoek geïnteresseerd en legde de basis voor het Philips Natuurkundig Laboratorium (NatLab) waarvan de opvolger, de High Tech Campus, zich nog steeds in Eindhoven bevindt. Met de komst van Gerards broer Anton Philips, in 1895, werd de leiding van het bedrijf aangevuld met een zakenman die in staat was om de onderneming te doen groeien.

Consumer Lifestyle

De Consumer Lifestyle-tak speelt in op de behoeften van consumenten over de hele wereld. Zij willen hun eigen gezondheid en welzijn en de gezondheid en het welzijn van hun gezin waarborgen en verbeteren. Philips Consumer Lifestyle wil graag uitgroeien tot een toonaangevende speler op het gebied van gezondheid en welzijn door een constante stroom lokaal relevante en zinvolle innovaties te bieden. Uniek aan Philips is een combinatie van een sterk wereldwijd merk, inzicht in de wensen en behoeften van mensen, deskundigheid op het gebied van technologie en ontwerp, en de vele samenwerkingsverbanden met distributiekanalen, partners en toeleveringsketen. Voor Philips is het produceren van technologie geen doel op zich. Het merk levert intense ervaringen die aansluiten bij de sociale en emotionele behoeften van klanten in hun thuissituatie. Daarbij worden oplossingen toegesneden op de verschillende lokale behoeften wereldwijd, van een kopje koffie om de dag mee te beginnen tot een gezonde avondmaaltijd. En of het nu gaat om de sonische technologie voor de beste tandzorg of om een innovatieve, lasergestuurde baardtrimmer, de innovaties van Philips zijn belangrijk voor gebruikers en verbeteren hun leven, elke dag.